pondělí 15. září 2014

Stanovuji cíle a začínám se bát (smát)

Je pondělí, tedy posvátný den pro každého dietáře, protože s předsevzetími se začíná vždy první den v týdnu. Málokdy si pak člověk upřesní, které že pondělí to přesně bude a tak spolehlivě uteče celý rok a kila jdou opět do plusu.

Aby moje psaní mělo nějakou vypovídající hodnotu, je nutné stanovit parametry, které budeme sledovat. Vzhledem k tomu, že nejsem až tak odvážný, zavrhnul jsem hned na začátku porovnávání formou fotografií. Jednak bych nechtěl vyděsit své čtenáře, případně jejich děti navštěvující  ZOO, pro kterou bych byl zřejmě následně odchycen a tamtéž vystaven. Zvolil jsem tedy metodu krejčovského metru a speciální váhy. Toto vše mi poskytne přehled o váze, výši BMI, procentu tělesného tuku, obvodu pasu a boků.

Nebudu zde uvádět jaká je norma výše uvedených veličin, protože se nehodlám konfrontovat se syrovou statistikou a pouze stroze uvedu svoje údaje:
  • Věk: 39
  • Váha: 110,2 kg
  • BMI: 34,4
  • Procento tělesného tuku: 32,7
  • Obvod pasu: 125 cm
  • Obvod boků: 114 cm


Poznámka: Vše měřeno ráno, na lačno a v rouše Adamově.

Čísla jsou to rozhodně pěkná, a pokud se budu vydávat za dvojčata, tak i přijatelná. Naštěstí člověk roste s úkoly, učí se z chyb předešlých a ví, že co si neudělá sám, to nemá.

Stojím tedy na začátku cesty, která povede nejenom ke změně mého „francouzského“ těla (můj oblíbený panáček Michelin či Obelix) ale i k proměně vztahu k jídlu a pohybu.

Motivací nechť je pro mě ten dar, který jsem dostal, tedy život. Život bez: léků, pálení žáhy, boje s knoflíky u kalhot, studu, nízkého sebevědomí. Žádná kremrole či čokoládový indián nestojí za to, abych za deset let udělal ze svého syna sirotka.

Posílen svým odhodláním jsem si záhy uvědomil, že tohle všechno už bude napořád. Už žádné nájezdy na ledničku v čase od 20.00 do 24.00, už žádné berličky ve formě čokolády, která utěší bolavou dušičku, už žádné naposled si dám.

Cíl i prostředky jak ho dosáhnout jsou jasné! Zdravé hubnutí, které bude v první etapě složené ze tří úseků:
  • 105 kg
  • 100 kg
  • 95 kg


Po dosažení 95 kg tuto váhu udržet jeden rok a následně dále pokračovat.



Pokračování příště: Co přinesl první týden

Žádné komentáře:

Okomentovat